tirsdag 11. januar 2011

Små føtter, store spor...



Jeg vil si noe om å sette spor...

For det er nettopp det de gjør disse små vidunderlige skapningene. Allerede før de har kommet ut av mors trygge mage, eller fra et land langt borte, har de satt mange spor. Og med spor mener jeg minner, følelser og opplevelser. Tenk at disse små føttene kan lage så store spor i oss! Spor som for alltid vil være der og som blir en del av oss.Det er lite her i verden som kan sammenlignes med den følelsen ens eget barn kan gi en. Vi sier ofte at det er ubeskrivelig og at det må oppleves. Så for dere som kommer til å få barn enten man får egne eller man adopterer: GLED DERE!

Verdens viktigste jobb...
Jeg er så uendelig takknemlig for de to barna jeg har fått. De har allerede rukket å satt mange store spor i løpet av 7 og 5 år. Og jeg tror de har satt spor hos hverandre også. Det er vakkert å se hvordan de tar vare på hverandre, passer på og viser omsorg, trøster og oppmuntrer hverandre. Da tenker jeg at jammen har vi greid det! Det har vært mye jobb, men du og du for et fantastisk resultat! Det må da vel være den beste motivasjonen til å jobbe videre.

Til tider kan det nok føles som verdens vanskeligste jobb, men mest av alt er det verdens beste jobb!
Jeg gleder meg til resten!


Foto: Vegard Torsteinsen Blakstad

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar