lørdag 15. januar 2011

Å være den ene...

For en stund tilbake gjennomførte UNICEF en stor kampanje om et viktig tema. De ønsket å belyse viktigheten av å se og inkludere barn som strever i hverdagen. De kalte kampanjen "Den ene".

I jobben min møter jeg stadig nye barn. Jeg møter dem i gata vår, på skolen til min eldste sønn og på idrettsskolen til min yngste sønn. Tilsynelatende lykkelige barn som nyter tilværelsen. Men av og til møter jeg barn som strever i hverdagen, og magefølelsen forteller meg at jeg bør gjøre noe.

Hva kan jeg gjøre for disse barna? På nettsidene til "Den ene" kan du få mange tips til hvordan DU kan være den ene.

Jeg legger ved en link til "Den ene" slik at dere kan lese mer om dette.  Dere finner linken oppe til høyre.

Kankje blir du "den ene" for noen som strever?

2 kommentarer:

  1. Heia lotta!
    Utrolig flott blogg du skriver, fenga med det samme jeg begynte å lese den, du e bare så flink:)Skjønna godt at du har valgt rett yrke:)
    "Den ene" er bare så utrolig viktig å være som medmenneske, tenk hvis alle kunna brydd seg bare litt. Det hadde nok hjulpet mange der ute. Stå på videre med dinne bloggen, e vil lese mer:)
    Stor klem fra Kristin

    SvarSlett
  2. Tusen takk Kristin:) Kjekt å høre at du likte bloggen min. Håper på å kunne lage en litt "annerledes" blogg som kan fenge de fleste:) Lover å komme med flere spennende temaer!
    Klem tilbake:)

    SvarSlett