torsdag 1. september 2011

Morgenstund - del 2.

"Henrik, nå må du våkne." Mamma vekker Henrik på vanlig måte. Henrik ruller over på vanlig måte. Mamma sier: "Jeg legger klærne dine her. Nå vil jeg at du skal kle på deg og komme opp på kjøkkenet. Da skal du få tenne lysene før vi spiser frokost". Henrik gløtter på et øye og sier: "Du skal mamma". Mamma: "Hva?" Henrik: "Du skal kle på meg" Mamma: " Henrik, husker du avtalen du og jeg hadde om at når jeg vekker deg om morgenen så skal du stå opp, kle på deg og komme opp på kjøkkenet slik at du kan få tenne lysene? Og husker du hvor fint du greide det i går og dagen før?" Henrik ruller tilbake og grynter misfornøyd. Mamma: "Nå går jeg opp på kjøkkenet og lager frokost til deg mens du står opp og kler på deg". Henrik grynter igjen....

Mamma lager frokost og venter på Henrik. Mamma går ned igjen og finner en sovende Henrik. "Henrik, jeg ser at du er trøtt, men nå må du våkne, stå opp og kle på deg. Jeg har laget frokost til deg. Den står klar på bordet." Henrik grynter. Mamma: "Nå går jeg opp og venter på deg". Mamma går opp, rydder litt på kjøkkenet og lager matpakke.

Mamma går ned igjen etter en stund og sier: "Henrik nå må vi snart reise på skolen. Om du ikke står opp nå  blir jeg nødt til å pakke frokosten din ned i en ekstra matboks slik at du kan spise den når du kommer på sfo. Hvis du vil spise frokosten hjemme og tenne lysene må du stå opp nå. Henrik åpner øynene.
Mamma: "Jeg går opp nå og venter på deg Henrik".

Mamma venter....... lytter...hører skritt i trappen... hører en glidelås som bli lukket. Ser en påkledt Henrik komme opp trappen! "SÅ BRA HENRIK! Kom skal vi tenne lysene og spise frokost!" Mamma JUBLER inni seg, men holder det inne da jeg registrerer at Henrik er litt snurt på mase-mamma...

Etter en liten stund kommer heldigvis luresmilet til Henrik frem.

HURRA! Vi greide det i dag også!


Henrik spiser frokost med selvtente lys...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar