onsdag 16. februar 2011

Mine pedagogiske Guder!

Jeg vet at man bare skal ha en Gud, men i pedagogikkens verden er det så mange dyktige folk at man umulig kan velge bare en. Derfor har jeg opptil flere pedagogiske Guder....

En av dem er Jesper Juul. En Dansk pedagog som oser av kunnskap og erfaring. Han er grunnlegger av famlab, som jeg anbefaler alle å melde seg inn i. Gratis og med mengder av snadder for foreldre og voksne som jobber med barn. Han har skrevet mange bøker og holder kurs for foreldre og voksne som jobber med barn.



Den andre er Kari Pape, En Norsk pedagog som sitter inn med enorme kunnskaper om barn, foreldre og om det å jobbe i barnehage. Hun holder også kurs for ansatte og foreldre i barnehger. Jeg har vært så heldig å fått være på kurs med denne herlige damen. sjeldent har jeg vært mer inspirert etter en dag med Pape-påfyll!


Nå har jeg fylt opp kontoret med bøker fra de begge to og jeg gleder meg stort til å få grave meg ned i pedagogikkens fantastiske verden!
Til høyre på bloggen finner du linker til nettsidene deres.

Les og bli inspirert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar