tirsdag 8. mars 2011

Jentelus

Det knises, løpes og hyles. det kan bare bety en ting...

Gutta blir jakta på av jentene. De hviner mens de løper for livet. Og de MÅ løpe! Hvis ikke blir de nusset. Men de liker det, de liker å bli jaktet på, å bli fanget, vri seg unna og løpe videre.

Min eldste sønn har fylt 7 år og han har oppdaget jentene... han oppdaget de allerede forrige sommer, men det er stadig mer spennende dette med jenter. De er naturligvis de teiteste i hele verden, disse jentene, men likevel elsker de å bli løpt etter, fanget og kanskje nusset på kinnet.

Og jeg humrer i mitt stille sinn og synes de er supersøte, når de løper som antiloper på flukt fra en sulten løvinne. Og jeg tenker, bare vent. Bare vent til dere blir voksne og skal jakte på ordentlig. Da blir det vel ikke så mye fnising, hyling og løping tenker jeg. Eller er det kanskje nettopp det det blir?

Gosh som jeg grugleder meg til guttene mine blir så store at de får seg kjærester. Men det er heldigvis lenge til ennå. Måtte tiden gå saaaakte slik at jeg får ha de små, kosete og fjasete en god stund til.

Her er noen gullkorn fra barnemunn om temaet.

Hvordan føles det å bli forelsket?
· Omtrent som et snøras der du må springe for livet. (John, 9 år)

· Hvis det tar like lang tid å bli forelsket som det tar å lære seg å stave, vil jeg ikke bli forelsket. Det tar for lang tid. (Glenn, 7 år)


Spiller det noen rolle hvordan man ser ut?
· Dersom du vil bli elsket av noen utenom din familie, er det bra å være vakker. (Anita, 8 år)

· Det gjør ingen ting hvordan man ser ut. Se på meg, jeg er stilig som bare det, og jeg har ikke funnet noen å gifte meg med ennå. (Brian, 7 år)


Hvorfor holder kjærester hverandre i hånden så ofte?
· De vil være sikre på at ringene ikke faller av ettersom de sikkert har betalt ganske mye for dem. (Gavin, 8 år)


Hvordan få noen til å bli forelsket i deg?
· Si at du eier en godtebutikk. (Del, 6 år)

· Vrikk på hoftene og håp på det beste. (Camille, 9 år)

· Rop ut at du elsker henne... og bry deg ikke om at foreldrene står ved siden av og ser på. (Manuel, 8 år) 


5 kommentarer:

  1. hahaha...morsomt :)

    d e bra vi har dei små nokken år til <3

    Anette

    SvarSlett
  2. Det er spennende tider. Min lille prins på 12 ( som nå er ser ned på meg) har stoooor interesse for jenter, hårvoks og cola...... Klem fra FruVeland

    SvarSlett
  3. · Dersom du vil bli elsket av noen utenom din familie, er det bra å være vakker. (Anita, 8 år)
    Hohohohoho Den var bare knall!

    Flisa ;)

    SvarSlett
  4. Artige kommentarer fra barnemunn.De får latterdøra til å virke på oss eldre.tante pose

    SvarSlett
  5. Her var mange herlige gullkorn!!:))
    Herlig blogg du har!:)

    SvarSlett